Hei. I dag kom vi til København rundt kl. 10 og fikk shoppet og tittet litt før vi alle møttes til lunsj.

Vi er tilbake på båten nå og skal fikse oss litt før vi skal på ølsmaking og handle litt mer🙈

Hei. I helgen er det avslutningstur for fylkestinget. Vi kunne ha med oss en person hver og jeg valgte å ta med meg mamma, så det blir en liten jentetur i tillegg.

Mamma og jeg dro inn litt tidligere for å få litt tid i Oslo først så vi spiste lunsj der.

Nå har vi kommet oss ombord på båten og skal i et liten møte før middagen i kveld.

I dag er det flere møter og dagen startet med taler fra de voksene politikerne fra rundt om i Europa. Det er godt å høre at de har tillit til oss unge, men problemet er at det ikke er så mange unge som er aktive i politikken.

Fokuset på møtene vært på hvordan vi kan få ungdommer rundt i Europa til å stemme ved valg og generelt bli mer aktiv i politikken. Det er veldig spennende å høre hva andre land i Europa tenker og samtidig er det gøy å kunne fortelle hva vi gjør i Norge, som f.eks skolevalg.

Hei. I går var det en velkomst samling på kvelden hvor det var noen taler før det var mat. Vi fikk vite litt mer om hva de neste dagene vil inneholde. Det er jo mennesker fra rundt om i hele Europa her så var godt å kunne bruke den første kvelden på å bli kjent med folk som man skal tilbringe uken med.

I dag er det møter før vi skal på en «city tour» senere i dag.

Hei! For en dag😅 To flyreiser med et fly som var forsinket, så jeg ikke rakk bussen som da ble til en taxi tur som gjorde meg 900kr fattigere, haha. Jeg ble nok litt lurt, men det skjønte jeg ikke før det var litt for sent. Veldig gøy da taxi sjåføren går ut å tar ned antenna og taxi skiltet fra taxi da vi krysset en by grense.. små shady kan du si, haha

Nå har jeg akkurat lagt meg i senga på hotellrommet. Som sagt sov jeg ingen ting i natt, så er litt sliten nå etter en lang dag. Men for en fin by Novi Sad er! Jeg hadde aldri sett for meg at det skulle være så fint her. Heldigvis hadde jeg noen timer i dag til å gå rundt å se litt før møte på kvelden. Jeg har aldri reist helt alene før så det var veldig rart og annerledes å skulle gå rundt å se på ting uten å dele det med noen, men jeg tror jeg bare har godt av det🙈

Nettet på hotellet er veldig treigt så får ikke lastet opp noe der, men i møte salen er det bedre så får bruke tid i pausene på å laste opp bilder og innlegg👏🏼

Hei😊 I natt drar jeg på en liten spontan tur til Novi Sad i Serbia. Grunnen til at jeg reiser dit er fordi jeg ble spurt på onsdag om jeg ville delta på en konferanse som heter AER Summer Academy. AER er en internasjonal organisasjon for fylker og regioner i Europa. Vi skal dele erfaringer og samarbeide som fylker rundt felles utfordringer og suksesser. Organisasjonen har et spesielt fokus på å skape økt forståelse mellom øst- og vestlandene i Europa. Temaet for årets akademi er Youth is future, Youth is EuropeDet er rundt 100 stk som skal delta og rundt halvparten er ungdomsrepresentanter, som er mellom 18-30 år fra ulike medlemsfylker i Europa. Jeg er da Østfold fylkeskommunes representant.

Jeg følte virkelig ikke jeg kunne si nei til en slik mulighet, og jeg tror det blir veldig spennende! Det er mange viktige temaer som skal snakkes om i de 5 dagene jeg skal være der og jeg tror jeg kommer til å lære mye, samtidig som jeg kanskje kan lære bort noe jeg også.

Som vanlig er jeg super treig på å få pakket kofferten, så det må jeg bruke den neste timen på, samtidig prøver jeg å få vaske ferdig de klærne jeg vil ha med. Skal ta bussen 2.30 i natt, så er vel litt usikker på om det rekker å tørke ferdig😅

Jeg syns det er så utrolig kjedelig å pakke også vettu. Gjør alt annet enn å faktisk pakke, haha. Håper ikke jeg er alene om å være sånn🙈

Så fort jeg er ferdig, så skal jeg sykle en tur til mamma og være der noen timer. Jeg kommer ikke til å klare å sove noe særlig før jeg skal dra uansett så da er det like greit prøve å få timene til å gå fort.